Jak správně běhat na běhacím páse

Chcete si zlepšit fyzickou kondici, anebo je Vaším cílem zhubnutí a zpevnění problémových partií. V obou případech se jeví jako vhodná forma trénink na běžeckém pásu. Máme pro Vás několik základních rad.

Běhací pás je zařízení, které využívají sportovci mnoha zaměření. Vždyť běh je kromě chůze nejpřirozenějším lidským pohybem. Proto je běhání vhodné prakticky pro každého.

Proč běhat na běžeckém pásu?

Pokud je venku hezké počasí, samozřejmě je lepší jít si zaběhat ven – čerstvý vzruch a slunce Vám jistě prospějí více, než být zavřený uvnitř budovy. Jenže ne po celý rok je možné běhat venku – když prší, když je zima anebo naopak velké horko, anebo když bydlíte ve velkém městě, do přírody to máte daleko a nechcete běhat na tvrdém asfaltu, což kvůli silným nárazům zatěžuje klouby, jeběžecký pás ideálním způsobem, jak si zaběhat a udržovat se fit, v dobré náladě a dobré kondici.

Kdy a jak často běhat na běžeckém pásu?

Pro redukci hmotnosti a odbourávání tělesného tuku je nejideálnější trénink ráno nalačno, tedy ještě před prvním jídlem. Ráno (samozřejmě jen pokud jste v noci nejedli) jsou zásoby krevního cukru v organismu na nízké úrovni – pokud ráno zařadíte aerobní (tedy vytrvalostní a ne silovou) aktivitu, tělo v důsledku nízkého krevního cukru hledá náhradní zdroj energie a tím jsou tukové zásoby. Běhání ráno nalačno proto velmi dobře pomáhá při zdravém hubnutí, kdy na rozdíl od hladovění ztrácíte tuky a ne svaly.

Pokud ráno na běhání nemáte čas, anebo se Vám brzy ráno do sportování nechce, běhejte minimálně 2 hodiny po jídle, aby se Vám běhalo lehce a neudělalo se Vám zle. Pro viditelné výsledky se doporučuje běhat minimálně 3krát týdně anebo každý druhý den – běhat méně by nestačilo a naopak každodenním běháním, pokud by bylo příliš dlouhé a nejste na něj zvyklí, byste mohli své tělo přetěžovat. Pro trénované ale nic nebrání tomu běhat i každý den. Po čase si jistě sami najdete tu správnou četnost běhání, která Vám bude nejvíce vyhovovat.

Jak intenzivně a jak dlouhou běhat na běžeckém pásu?

Jak dlouho by měl trvat jeden trénink na běžeckém pásu? To záleží na Vašem cíli i na Vaší trénovanosti. Pokud chcete především ztrácet tuky, jeden trénink na běžeckém pásu by měl trvat 30 minut až tři čtvrtě hodiny – abyste vydrželi běžet tak dlouhou dobu, je nutné tomu přizpůsobit intenzitu běhu, tedy běžet spíše pozvolna a nezadýchávat se. Pokud jste dosud neběhali, je pravděpodobné, že se Vám hned napoprvé nepodaří běžet tak dlouho. Nic se ale neděje – po čase se určitě výrazně zlepšíte – první pozitivní výsledky většinou přicházejí již po pár dnech.

Když chcete hubnout běháním, správnou intenzitu běhu poznáte podle toho, že můžete mluvit. Jakmile jste zadýchání natolik, že nedokážete mluvit, máte nastavenou příliš vysokou rychlost, která slouží spíše pro trénink svalů a zmohutnění stehen, než pro spalování tuku.

Se správným nastavením běžeckého pásu Vám určitě pomůže obsluha fit centra.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id6814 (magazinrecenze.cz#164)


Přidat komentář